Avui s’ha celebrat, a la sala de plens de l’Ajuntament de la Ràpita, el ple de valoració final del Consell d’Infants de la Ràpita del curs 2021-2022. En ell, els infants han presentat les valoracions i les propostes amb relació a l’encàrrec municipal: fer els parcs infantils espais més inclusius on tots els infants tinguin cabuda i no sentin discriminacions.
En l’inici del plenari, els consellers i conselleres han fet un repàs al treball fet durant aquests vuit mesos, des de la presentació de les candidatures i les votacions en els centres educatius, fins a la constitució del consell i les primeres sessions de treball. En aquest repàs a les experiències viscudes ha estat present la visita als parcs acompanyats de l’Associació pel Lleure Adaptat, la trobada amb el regidor de Festes per fer-li propostes, els programes a Ràdio Ràpita i l’elecció de les representants a formar part del Consell Nacional d’Infants i Adolescents de Catalunya.
Tot seguit, els infants han fet entrega del dossier sobre l’encàrrec municipal amb la valoració dels parcs i les propostes de millora a l’alcalde, qui tot seguit els ha donat resposta a les seves peticions. Caparrós ha fet saber als infants que les seves conclusions ja s’han començat a treballar i ha exposat que “aquestes conclusions que sorgeixen del vostre estudi i treball ens permetran saber quins són els criteris a l’hora de millorar, renovar i construir els parcs infantils”. Caparrós ha afegit que “aquestes propostes que feu passaran a ser el decàleg i els criteris a l’hora de dissenyar nous parcs i d’arranjar els parcs existents”.
Finalment, l’alcalde de la Ràpita, en nom de tot el consistori, els ha agraït el treball, el compromís i la implicació durant aquest període de temps, i ha acomiadat els consellers i conselleres que finalitzen enguany el seu pas pel consell entre els aplaudiments dels seus companys i les seves famílies.
Podeu visualitzar la maqueta elaborada pels consellers i conselleres al primer pis de l’Ajuntament de la Ràpita en l’horari habitual d’atenció ciutadana.