L’Ajuntament de la Ràpita engega la fase de diagnosi per a l’elaboració d’un Pla d’Infància i Adolescència. Mitjançant un procés altament participatiu es pretén dur a terme una anàlisi de la situació i realitat actual d’aquest col·lectiu a la nostra població. Aquesta diagnosi ens permetrà conèixer les línies estratègiques d’actuació a promoure des de les diferents àrees municipals amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels nois i noies del municipi, donant compliment, a més, a la Llei de drets i oportunitats en la infància i l’adolescència.
La regidora de Polítiques Socials i Igualtat, Oona Tomàs, agraeix la implicació dels diversos agents que participen d’aquest procés participatiu i destaca que “satisfer les necessitats dels xiquets i xiquetes del nostre municipi és una prioritat a què donarem resposta amb l’elaboració del Pla d’Infància i Adolescència”.
Els qüestionaris, les entrevistes i els grups de discussió per al procés participatiu es basen en els eixos que estableix el Pacte per a la Infància a Catalunya: la participació social de la infància; la igualtat d’oportunitats, és a dir, la prevenció de situacions de pobresa, de discriminació i d’infància i adolescència en situació de risc; l’atenció a la infància en els àmbits de la salut, la família, l’educació i els valors; i els mitjans de comunicació.
En aquesta diagnosi es vol implicar a tots els agents relacionats o que treballen directament amb aquest col·lectiu i, evidentment, als mateixos infants i adolescents amb l’objectiu de garantir els seus drets i alhora, impulsar la perspectiva de la infància en les polítiques municipals. Per això, aquest procés participatiu pretén comptar amb la comunitat educativa, professionals de la salut, les entitats del tercer sector i les del lleure, els tècnics i tècniques municipals, regidors i regidores i també entitats i associacions de la població, a més dels grups de discussió amb població diana com ara famílies amb fills i filles amb diversitat funcional, en situació de vulnerabilitat econòmica o la gent gran.