Junta de Govern Local
1. Composició: membres i tinents/tes d’alcalde
Membres de la Junta de Govern Local:
- Marc Brunet Piñana, PR-PSC-CP
- José Francisco Pérez Ferré, PR-PSC-CP
- Mireia Balada Sánchez, PR-PSC-CP
- Noèlia Belmonte Curto, PR-PSC-CP
- Elena Queral Castellà, Junts
Tinentes i tinents d’alcalde:
- Primer tinent d’alcalde: Marc Brunet Piñana, PR-PSC-CP
- Segon tinent d’alcalde: José Francisco Pérez Ferré, PR-PSC-CP
- Tercera tinenta d’alcalde: Mireia Balada Sánchez, PR-PSC-CP
- Quarta tinenta d’alcalde: Noèlia Belmonte Curto, PR-PSC-CP
- Cinquena tinenta d’alcalde: Elena Queral Castellà, Junts
2. Competències
Segons l’article 53 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s’aprova el Reglament d’organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, l’atribució propia i indelegable de la Junta de Govern Local és l’assistència permanent a l’alcalde en l’exercici de les seves atribucions i tal fi serà informada de totes les decisions de l’alcalde i aquesta informació tindrà caràcter previ a l’adopció de la decisió sempre que la importancia de l’assumpte així ho requereixi.
A més també exercirà les atribucions que li deleguin tant l’alcalde com el Ple, així com les que li atribueixin expressament les lleis.
Així, Per Decret d’Alcaldia núm. 703/2023, de data 21 de juny de 2023, l’alcalde va delegar les següents atribucions a la Junta de Govern Local.
En matèria d’hisenda:
- L’aprovació de les bases específiques de subvencions i convocatòria de totes les subvencions.
- L’atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva i nominatives.
- La resolució de reintegrament de subvencions i la imposició de sancions en matèria de subvencions.
En matèria de personal:
- L’aprovació de l’oferta pública d’ocupació d’acord amb la plantilla aprovada pel Ple.
- L’aprovació de les bases i la convocatòria de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball.
- Aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball.
En matèria d’urbanisme, activitats i governació:
- L’aprovació d’instruments de gestió urbanística.
- La incoació, tramitació i resolució dels expedients de disciplina urbanística, d’ordre d’execució, de declaració d’estat ruïnós i de protecció de legalitat urbanística.
- L’aprovació de memòries i projectes d’obra i de serveis quan la Junta de Govern Local sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos en el pressupost.
En matèria de contractació i patrimoni:
- Les competències com a òrgan de contractació respecte els contractes administratius i administratius especials quan el seu valor estimat sigui igual o superior a 6.000,00 € (IVA exclòs) sempre que no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni, en tot cas, la quantia de 6.000.000 € (IVA exclòs), inclosos els de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a 4 anys, incloses les eventuals pròrrogues, sempre que l’import acumulat de totes les seves anualitats no superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.
- Les competències per a la celebració del contractes privats, així com l’ adjudicació de concessions sobre els béns de les entitats locals, adquisició de béns mobles i drets subjectes a legislació patrimonial quan el seu pressupost base de licitació sigui igual o superior a 6.000,00 € (IVA exclòs) sempre que no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni l’import de 3.000.000 €
(IVA exclòs), així com l’alienació del patrimoni, quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats. - L’adopció de tots els actes de resolució i execució derivats de les dues delegacions esmentades anteriorment.
- Les autoritzacions sobre béns de domini públic amb un termini màxim de durada, incloses les pròrrogues, de quatre anys.
- Contractacions derivades d’Acords Marc als quals s’hagi adherit l’Ajuntament.
En matèria sancionadora:
- L’exercici de la potestat sancionadora excepte quan estigui prohibida la seva delegació
Aquestes delegacions abasten la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers, així com la de resoldre els recursos de reposició que es puguin interposar contra els acords dictats en les matèries delegades.
3. Periodicitat sessions
Per acord del Ple, de data 27 de juny de 2023, es va establir la periodicitat de les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local setmanalment, els dijous a les 13.30 h, a la Sala de Juntes de l’Ajuntament, o lloc habilitat a l’efecte.