0 Items
Selecciona la pàgina
Esteu a: Inici > Notícies > L’ocupació turística a la Ràpita arriba al 90% i confirma la bona temporada al delta de l’Ebre

L’ocupació turística a la Ràpita arriba al 90% i confirma la bona temporada al delta de l’Ebre

Les dades d’ocupació turística registrades a la Ràpita durant els mesos de juliol i agost confirmen que el delta de l’Ebre ha estat la destinació de moda durant aquest estiu, en el qual molts viatgers han optat per la proximitat davant la situació de pandèmia pel coronavirus. Segons les dades que ha recollit l’Oficina de Turisme de la Ràpita, durant aquest mes d’agost els establiments d’allotjament turístic (hotels i apartaments) han ocupat el 90% dels seus llits disponibles, la mateixa xifra que el 2019. Al mes de juliol, l’ocupació ha estat del 65%, deu punts menys que l’any anterior.

Segons les dades recollides per l’Oficina de Turisme a partir de les consultes fetes pels visitants, es constata que un augment del turisme estatal ha compensat la caiguda del turisme estranger, el qual ha estat en un 80% provinent de França. Pel que fa a la procedència del visitant estatal, el principal lloc d’origen és la demarcació de Barcelona (55,3%), seguit d’Aragó (12,7%) i Tarragona (7,9%).

Una altra dada que cal destacar és el nombre de reserves efectuades a les activitats que comercialitza l’Estació Nàutica de la Ràpita. Un total de 1.609 persones van reservar experiències turístiques els mesos de juliol i agost i, d’aquestes, 1.500 ho van fer per a activitats relacionades amb la badia dels Alfacs, com ara rutes en golondrina, visita a les muscleres, sortides en caiac, lloguer d’embarcacions…

A partir dels sondejos que la regidoria de Turisme ha fet als diferents establiments turístics, també s’ha constatat un augment de la despesa mitjana per turista, en especial en la despesa en restaurants. Possiblement això sigui degut al fet que els visitants no han pogut viatjar a altres destinacions aquest estiu i han concentrat les seves vacances en el delta de l’Ebre, segons expliquen des de la regidoria de Turisme.

L’alcalde de la Ràpita i regidor de turisme, Josep Caparrós, ha destacat els esforços del teixit empresarial del municipi per adaptar-se a les condicions sanitàries i així, aconseguir generar confiança entre els visitants. “Des de l’ajuntament el nostre objectiu era intentar aprofitar aquesta campanya d’estiu perquè les empreses poguessin agafar oxigen tenint en compte que ja havíem perdut la setmana santa i que no sabem que ens espera a la tardor”, ha dit. Caparrós també ha considerat “una oportunitat per al futur” el fet que molts visitants hagin descobert aquest estiu la Ràpita i el delta de l’Ebre.