0 Items
Selecciona la pàgina

Alcaldia

Competències

Les atribucions de l’Alcaldia són les que s’especifiquen a l’article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.

En matèria de contractació, les que li atorga la disposició addicional segona del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, així com altres atribucions li atorgui la legislació sectorial.

Per Decret d’Alcaldia núm. 702/2023, de 20 de juny, es van delegar atribucions de l’Alcaldia en tinents d’alcalde:

  • Regidoria d’Hisenda, Recursos Humans, Noves Tecnologies, Administració Digital, Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Activitats i Mitjans de Comunicació: Marc Brunet Piñana. Aquesta delegació abasta tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los en general, inclosa la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers respecte a les següents atribucions:
    1. L’atorgament de llicències d’activitats segons la normativa sectorial aplicable.
    2. L’aprovació de tots els actes d’aplicació i efectivitat dels tributs locals i restants ingressos de dret públic, així com de          dret privat (procediments de gestió, inspecció i recaptació), i la resolució dels recursos que contra aquests actes s’interposin.
    3. La resolució dels procediments especials de devolució d’ingressos indeguts i de rectificació d’errors.
    4. L’aprovació de devolucions de fiances, avals, garanties i dipòsits.
    5. La competència com a òrgan de contractació respecte dels contractes administratius, especials i privats quan el seu valor estimat sigui superior a 3.000,00 € (IVA exclòs) i inferior a 6.000,00 (IVA exclòs).
    6. El desenvolupament de la gestió econòmica en totes les matèries administratives, a excepció de les no delegables  d’acord amb l’article 21.3 de la LRBRL i de les matèries delegades a la Junta de Govern Local, inclosa la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers i que compren les següents fases pressupostàries de la despesa que son: autorització, disposició, reconeixement de l’obligació, ordenació del pagament i pagament material.
    7. L’autorització i signatura dels documents comptables derivats de la gestió econòmica en totes les matèries  administratives sense excepció.
  • Regidoria d’Ordenació del Territori, Urbanisme: José Francisco Pérez Ferré. Aquesta delegació abasta tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los en general, inclosa la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers respecte a les següents atribucions:
    1. L’atorgament de llicències urbanístiques segons normativa sectorial aplicable.
    2. L’atorgament de llicències administratives segons la normativa sectorial aplicable.