Alcaldia
Competències
Les atribucions de l’Alcaldia són les que s’especifiquen a l’article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
En matèria de contractació, les que li atorga la disposició addicional segona del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, així com altres atribucions li atorgui la legislació sectorial.
Per Decret d’Alcaldia núm. 702/2023, de 20 de juny, es van delegar atribucions de l’Alcaldia en tinents d’alcalde:
- Regidoria d’Hisenda, Recursos Humans, Noves Tecnologies, Administració Digital, Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Activitats i Mitjans de Comunicació: Marc Brunet Piñana. Aquesta delegació abasta tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los en general, inclosa la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers respecte a les següents atribucions:
- L’atorgament de llicències d’activitats segons la normativa sectorial aplicable.
- L’aprovació de tots els actes d’aplicació i efectivitat dels tributs locals i restants ingressos de dret públic, així com de dret privat (procediments de gestió, inspecció i recaptació), i la resolució dels recursos que contra aquests actes s’interposin.
- La resolució dels procediments especials de devolució d’ingressos indeguts i de rectificació d’errors.
- L’aprovació de devolucions de fiances, avals, garanties i dipòsits.
- La competència com a òrgan de contractació respecte dels contractes administratius, especials i privats quan el seu valor estimat sigui superior a 3.000,00 € (IVA exclòs) i inferior a 6.000,00 (IVA exclòs).
- El desenvolupament de la gestió econòmica en totes les matèries administratives, a excepció de les no delegables d’acord amb l’article 21.3 de la LRBRL i de les matèries delegades a la Junta de Govern Local, inclosa la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers i que compren les següents fases pressupostàries de la despesa que son: autorització, disposició, reconeixement de l’obligació, ordenació del pagament i pagament material.
- L’autorització i signatura dels documents comptables derivats de la gestió econòmica en totes les matèries administratives sense excepció.
- Regidoria d’Ordenació del Territori, Urbanisme: José Francisco Pérez Ferré. Aquesta delegació abasta tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los en general, inclosa la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers respecte a les següents atribucions:
- L’atorgament de llicències urbanístiques segons normativa sectorial aplicable.
- L’atorgament de llicències administratives segons la normativa sectorial aplicable.