0 Items
Selecciona la pàgina

Comissions Informatives

Les Comissions Informatives

Composició

Les Comissions Informatives creades per acords plenaris de dates 27 de juny de 2023 són les següents, amb els membres que les composen:

1. Comissió Informativa de de Promoció Econòmica, Hisenda i Gestió Municipal, i Especial de Comptes (que inclou les àrees de Promoció Econòmica, Turisme, Comerç, Urbanisme, Medi Ambient, Hisenda, Recursos Humans i Serveis).

  • President: Sr. alcalde, Javier Balada i Reverté, PR-PSC-CP.
  • Marc Brunet i Piñana, PR-PSC-CP.
  • José Francisco Pérez i Ferré, PR-PSC-CP.
  • Mireia Balada i Sánchez, PR-PSC-CP.
  • Judith Ferragut i Montagut, PR-PSC-CP.
  • Jennyfer González i Martínez, PR-PSC-CP.
  • Miguel Alonso i Cruelles, ERC-AM.
  • Èrika Ferraté i Curto, ERC-AM.
  • Joan Carles Solanes i Samper, CM.
  • Pedro Hernández i Losa, mR.
  • Francina Molina i Cañada, LRXXI-ARA PL.
  • Ivan Subirats i Ferreres, FR-MTE-C.

2. Comissió Informativa de Ciutadania i Transparència (que inclou les àrees de Festes, Governació, Mitjans de Comunicació, Administració Digital, Transparència, Identitat i Participació Ciutadana).

  • President: Sr. alcalde, Javier Balada i Reverté, PR-PSC-CP.
  • Marc Brunet i Piñana, PR-PSC-CP.
  • José Francisco Pérez i Ferré, PR-PSC-CP.
  • Mireia Balada i Sánchez, PR-PSC-CP.
  • Judith Ferragut i Montagut, PR-PSC-CP.
  • Jennyfer González i Martínez, PR-PSC-CP.
  • Miguel Alonso i Cruelles, ERC-AM.
  • Conxi Vizcarro i Mones, ERC-AM.
  • Joan Carles Solanes i Samper, CM.
  • Pedro Hernández i Losa, mR.
  • Francina Molina i Cañada, LRXXI-ARA PL.
  • Ivan Subirats i Ferreres, FR-MTE-C.

3. Comissió Informativa de Serveis a les Persones (que inclou les àrees de Polítiques Socials i Igualtat, Joventut, Cultura, Esports, Salut i Educació).

  • President: Sr. alcalde, Javier Balada i Reverté, PR-PSC-CP.
  • Noelia Belmonte i Curto, PR-PSC-CP.
  • José Francisco Pérez i Ferré, PR-PSC-CP.
  • Mireia Balada i Sánchez, PR-PSC-CP.
  • Judith Ferragut i Montagut, PR-PSC-CP.
  • Jennyfer González i Martínez, PR-PSC-CP.
  • Èrika Ferraté i Curto, ERC-AM.
  • Conxi Vizcarro i Mones, ERC-AM.
  • Joan Carles Solanes i Samper, CM.
  • Pedro Hernández i Losa, mR.
  • Francina Molina i Cañada, LRXXI-ARA PL.
  • Ivan Subirats i Ferreres, FR-MTE-C.
Competències

Per acord del Ple, de data 23 de juny de 2015, es va aprovar que la Comissió Informativa d’Hisenda i Gestió Municipal, i Especial de Comptes assumirà les competències que l’article 116 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local i l’article 58 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, en concordança amb l’article 212 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, atribueix a la Comissió Especial de Comptes, constituint-se a aquests efectes per a les funcions esmentades en tal condició.

Així mateix les funcions d’aquestes comissions informatives de caràcter permanent seran l’estudi i dictamen previ dels assumptes que se sotmetin a la decisió del Ple o de la Junta de Govern Local i de l’Alcaldia. En aquests dos últims supòsits, quan aquests òrgans actuïn per delegació d’aquell, poden intervenir també en relació amb altres assumptes que no siguin de la competència del Ple de la Corporació, quan l’òrgan competent els sol·liciti el dictamen.

A l’efecte del control i seguiment de la gestió dels òrgans als quals anteriorment s’ha fet referència, es reconeix el dret de tots els regidors i regidores membres de les comissions informatives de poder consultar, directament i personalment, els llibres de resolucions de l’Alcaldia i els llibres d’actes de la Junta de Govern Local, custodiats a la Secretaria General de la Corporació.

Les atribucions de les Comissions Informatives són les que s’especifiquen a l’article 122 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i articles 134 fins al 138 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i els correspondran les següents funcions:

a) L’estudi, informe o consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos a la decisió del Ple.
b) El seguiment de la gestió de l’alcalde i del seu equip de govern, sense perjudici del superior control i fiscalització que, amb caràcter general, li correspon al Ple.
c) Aquelles que el Ple els delegui, d’acord amb el que disposa la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
Periodicitat sessions

Per acord del Ple, de data 27 de juny de 2023, es va establir que les comissions realitzaran sessions ordinàries de caràcter mensual, amb anterioritat a la data de celebració del ple i aquestes tindran lloc el dia i hora establerts per Decret de l’alcaldia.