0 Items
Selecciona la pàgina

Ple

El Ple

Composició

El Ple de la Corporació està format per les regidores i regidors següents i que estan integrats en cadascun dels grups polítics que es relacionen, resultants de les darreres eleccions municipals celebrades el dia 28 de maig de 2023, segons acord del Ple, de data 17 de juny de 2023:

 

GOVERN

PROGRÉS PER LA RÀPITA-PARTIT DELS SOCIALISTES DE CATALUNYA-CANDIDATURA DE PROGRÉS (PR-PSC-CP)
  • Javier (Xapo) Reverté Balada
  • Marc Brunet Piñana (portaveu, i suplents la resta del grup municipal per ordre)
  • José Francisco (Frank) Pérez Ferré
  • Mireia Balada Sánchez
  • Xavier Galera Anguera
  • Noèlia Belmonte Curto
  • Judith Ferragut Montagut
  • Jennyfer González Martínez
JUNTS PER CATALUNYA – LA RÀPITA (JUNTS)
  • Helena Queral i Castellà (portaveu)
  • Joan Carles Solanes i Samper (suplent de la portaveu) 
LA RÀPITA XXI (LRXXI)
  • Francina Molina Cañada (portaveu)
FUTUR LA RÀPITA (FR)
  • Ivan Subirats Ferreres (portaveu)

 

OPOSICIÓ

ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA – ACORD MUNICIPAL (ERC-AM)
  • Èrika Ferraté i Curto (portaveu)
  • Albert Salvadó i Fernández (suplent de la portaveu, fins el 26/1/2024) 
  • Conxi Vizcarro i Mones
  • Miguel Alonso Cruelles
MÉS RÀPITA (mR)
  • Pedro Hernández i Losa (portaveu), mR.
Competències
El Ple, integrat per totes les persones regidores, és presidit per l’Alcalde. Corresponen, en tot cas, al Ple municipal les següents atribucions:

a) El control i la fiscalització dels òrgans de govern.
b) Els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals; alteració del terme municipal; creació o supressió de municipis i de les entitats a que es refereix l’article 45 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local; creació d’òrgans desconcentrats; alteració de la capitalitat del municipi i el canvi de nom d’aquest o d’aquelles entitats i l’adopció o modificació de la seva bandera, ensenya o escut.
c) L’aprovació inicial del planejament general i l’aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d’ordenació prevists en la legislació urbanística, així com els convenis que tinguin per objecte l’alteració de qualssevol d’aquests instruments.
d) L’aprovació del reglament orgànic i de les ordenances.
e) La determinació dels recursos propis de caràcter tributari; l’aprovació i modificació dels pressupostos, i la disposició de despeses en matèria de la seva competència i l’aprovació dels comptes; tot això d’acord amb el que es disposa en la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
f) L’aprovació de les formes de gestió dels serveis i dels expedients de municipalització.
g) L’acceptació de la delegació de competències feta per altres Administracions públiques.

h) El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i altres Administracions públiques.
i) L’aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, la fixació de la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i règim del personal eventual.
j) L’exercici d’accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària.
k) La declaració de lesivitat dels actes de l’Ajuntament.
l) L’alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
m) La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada del qual, dins de cada exercici econòmic, excedeixi del 10 per cent dels recursos ordinaris del Pressupost –excepte les de tresoreria, que li correspondran quan l’import acumulat de les operacions vives a cada moment superi el 15 per cent dels ingressos corrents liquidats en l’exercici anterior– tot això de conformitat amb el que es disposa en la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
n) derogat
o) L’aprovació dels projectes d’obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos als pressupostos.
p) derogat
q) Aquelles altres que hagin de correspondre al Ple per exigir la seva aprovació una majoria especial.
r) Les altres que expressament li confereixin les lleis.

Correspon, igualment, al Ple la votació sobre la moció de censura a l’Alcalde i sobre la qüestió de confiança plantejada pel mateix, que seran públiques i es realitzaran mitjançant crida nominal en tot cas, i es regeixen pel que es disposa en la legislació electoral general.

El Ple pot delegar l’exercici de les seves atribucions en l’Alcalde i en la Junta de Govern Local, excepte les enunciades a l’apartat 2, paràgrafs a), b), c), d), i), f), g), h), i), l) i p), i al paràgraf anterior.

Periodicitat sessions

Segons acord del Ple, de data 27 de juny de 2023, es va establir la periodicitat de les sessions ordinàries del ple serà mensual, a excepció del mes d’agost, l’últim divendres de cada mes, a les 13:30 hores, al Saló de Plens de l’Ajuntament, o lloc habilitat a l’efecte.

 

Així mateix es va facultar l’Alcaldia per suspendre la realització del Ple ordinari del mes d’agost, com a conseqüència del període vacacional, quan això no menyscabi la gestió dels assumptes municipals, així com per posposar o avançar la realització de les sessions ordinàries del Ple, dins del mateix mes de la realització, quan el dia fixat sigui festiu, o es trobi inclòs en un període vacacional o per qualsevol altre motiu, previ acord de la Junta de Portaveus, d’acord amb el que disposa l’article 12 del Reglament Orgànic Municipal.