L’Ajuntament de la Ràpita ha estat finalista en la categoria ‘Sostenibilitat mediambiental’ als AMT Smart Destinations Awards per la regulació amb barreres intel·ligents a la platja del Trabucador els estius 2021 i 2022. Formar part d’aquests premis, que guardonen les eines tecnològiques de les destinacions turístiques, permet al municipi continuar desenvolupant el projecte ‘Ràpita intel·ligent’ basat en el desenvolupament econòmic sota criteris de sostenibilitat.
La Ràpita ha sigut finalista amb el projecte d’incorporar barres intel·ligents amb energia solar que permeten controlar el flux d’entrada de vehicles i un sistema de comercialització online. Els guanyadors es va conèixer ahir a la tarda al fòrum #techYdestino, celebrat a Madrid en el marc de la Fira FITUR, en què cada finalista va exposar públicament la iniciativa presentada.
L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, considera que “haver estat finalistes als AMT Smart Destinations Awards 2023 és un reconeixement a la feina feta que ens situa com una destinació sostenible i de proximitat que vetlla per conservar i protegir l’entorn natural que ens envolta”. Caparrós afegeix que “cada cop estem més prop de convertir la Ràpita en un destí de turisme intel·ligent (DTI) i, d’aquesta manera, continuar desenvolupant el projecte ‘Ràpita Intel.ligent’, que ens permetrà un desenvolupament econòmic sostenible”.
La 6a edició dels premis AMT Smart Destinations Awards ha estat convocada per l’AMT de Sol i Platja i l’Institut Tecnològic Hoteler amb el propòsit de premiar les solucions i eines tecnològiques enfocades a les destinacions turístiques, que aposten per la innovació aplicada i la millora dels territoris com a destinacions turístiques intel·ligents (DTI).
Les tres propostes finalistes de cada temàtica s’inclouran en el catàleg online de solucions tecnològiques que es remetrà a l’Alianza de Municipios Turísticos de Sol y Playa (AMT) i a la resta de membres del jurat, a més de la seva publicació a la pàgina web dels premis. Les categories que s’han premiat són ‘Gestió integral de la destinació’, ‘Interacció amb el turista i el ciutadà’, ‘Sostenibilitat mediambiental’ i ‘Promoció i màrqueting del destí’.