Aquest cap de setmana, la Ràpita ha estat present al Saló nàutic B-Travel per promocionar-se com un destí turístic de qualitat i proximitat. Es tracta d’una fira de referència del sector turístic en l’àmbit del turisme de proximitat de Catalunya, tenint en compte que prop de la meitat dels visitants de la Ràpita procedeixen de Catalunya.
Com a novetat d’enguany, la fira ha incorporat un espai dedicat al turisme regeneratiu. El turisme regeneratiu va més enllà del turisme sostenible. No només es tracta de reduir l’impacte negatiu, sinó empreses i destinacions s’orienten a millorar la seva destinació.
L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, destaca que “hem de seguir potenciant la singularitat del nostre territori i això ho hem de fer ensenyant i promovent l’oferta d’experiències, activitats i gastronomia que es pot gaudir a la Ràpita”. L’alcalde afegeix que “la fira B-Travel és el lloc adient per atreure turisme de proximitat, no només durant la temporada alta, sinó durant els 365 dies de l’any”.
La Ràpita ha estat present des de dos taulells. Un a partir de l’estand de les Terres de l’Ebre, gràcies al Conveni Córner engegat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, que permet a diversos municipis de les Terres de l’Ebre realitzar accions promocionals conjuntes sota la marca ‘Terres de l’Ebre, reserva de la biosfera’ a les principals fires turístiques de l’Estat espanyol i d’Europa. D’altra banda, s’ha donat a conèixer la Ràpita a partir de l’estand de l’Associació Catalana d’Estacions Nàutiques, entre les quals hi ha l’Estació Nàutica de la Ràpita.
Durant aquests tres dies, en ambdós espais s’ha informat de primera mà sobre les diferents propostes i recursos que s’ofereixen a la Ràpita. A més, s’ha donat resposta a les qüestions del públic assistent, el qual pot convertir-se en públic potencial. La valoració que se’n fa és molt positiva davant el gran interès dels visitants amb relació al Delta de l’Ebre.