0 Items
Selecciona la pàgina
Esteu a: Inici > Notícies > La Ràpita presenta el projecte ‘Ròtula Delta’, aprovat pels Fons Next Generation

La Ràpita presenta el projecte ‘Ròtula Delta’, aprovat pels Fons Next Generation

El projecte, que té una inversió de 2,4 MEUR, transformarà la zona nord-est del municipi amb la voluntat de recuperar els espais naturals, mitigar els efectes del canvi climàtic, apostar per la mobilitat sostenible i enfocar-se en la dinamització turística

L’Ajuntament de la Ràpita ha presentat aquest matí el projecte ‘Ròtula Delta’, un projecte de transformació de la zona nord-est del municipi i potenciació de la integració entre el poble i l’entorn natural del Delta. El projecte té un cost de 2,4 MEUR, 2 MEUR dels quals són finançats pel Fons de Recuperació Europeu, els Next Generation. 

En la roda de premsa, l’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, i la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech, han comparegut per exposar la importància dels Fons Next Generation al territori i explicar en què consisteix el projecte ‘Ròtula Delta’. Aquest projecte, de la mateixa manera que ho fa el d’ampliació de la Via Verda del Val de Zafan, entra a formar part dels plans de sostenibilitat turística 2021-2023 del Ministerio de Comercio y Turismo.

L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, ha assegurat que “és un dia important per a la Ràpita perquè veu la llum un projecte que fa temps que treballem intensament, el qual connectarà diferents infraestructures i espais del nostre municipi i unirà el nucli de la Ràpita amb el Delta de l’Ebre”. Caparrós ha posat en relleu que “és un repte rellevant per a la Ràpita perquè engeguem el projecte amb la voluntat de recuperar i revaloritzar els espais naturals, mitigar els efectes del canvi climàtic i apostar per la mobilitat sostenible i la dinamització turística”.

Enguany, al territori s’han seleccionat tres projectes que compten amb el finançament dels Fons Next Generation, així ho ha explicat Domènech: “els plans de sostenibilitat seleccionats contribueixen al desenvolupament equilibrat de tot el potencial turístic de Catalunya, a la sostenibilitat ambiental, sociocultural i econòmica, i en aquest cas, els projectes del territori sumen un total de 9 milions d’euros”. A més, la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya ha destacat que “la destinació es mereix aquests projectes perquè disposeu d’un territori amb un gran ventall d’actractius naturals, culturals i gastronòmics que compta amb un sector entregat que s’estima l’entorn i ho aconsegueix transmetre als visitants”.

Amb les actuacions de ‘Ròtula Delta’ s’ordenarà una zona de recepció que representa el principal punt d’accés al Delta de l’Ebre de l’hemidelta sud, zona de trobament de la carretera del Poble Nou del Delta, de la carretera TV-3408 que connecta la N340 amb la Ràpita, del passeig marítim i la zona portuària, del barri mariner del ‘Xicago’, de l’equipament cultural del Museu de la Mar de l’Ebre i de la parcel·la hotelera del ‘matadero’. El projecte, que convertirà aquesta zona de la Ràpita en la porta d’entrada al Delta i el quilòmetre 0 de la via verda del Val de Zafan, es durà a terme al llarg del 2022, 2023 i 2024.

La Ràpita, km 0 de la via verda del Val de Zafan

D’altra banda, el projecte que lidera la Diputació de Tarragona, en col·laboració amb els ajuntaments de Tortosa, Roquetes, Amposta i la Ràpita, ampliarà la Via Verda entre aquests municipis del Baix Ebre i el Montsià (23,74 km), amb un pressupost de 6,3 M€. L’objectiu de la iniciativa és incrementar el valor afegit de la Via Verda del Val de Zafan, reforçant la seva capacitat competitiva amb el desenvolupament dels trams d’enllaç pendents fins al Delta de l’Ebre.

Es preveuen dos nous trams ciclables entre Tortosa i la Ràpita; l’execució del projecte de millora de la mobilitat a l’entorn urbà d’Amposta i del projecte per al desplegament de la fibra òptica; la senyalització intel·ligent i la sensòrica al llarg dels nous trams, i la millora de l’accessibilitat per l’eliminació de les barreres a la N-340, AP-7 i la C-12. Un projecte que es complementaria amb futures fases, que es proposarien en les convocatòries d’aquests fons europeus de 2022 i 2023.