La Ràpita signa el conveni Córner 2023 que suma esforços i estratègies per traslladar al possible turista la diversitat i riquesa de les Terres de l’Ebre i propiciar que la visiti. Aquest és l’objectiu essencial del Conveni Córner per a la participació conjunta i coordinada al programa de fires i a les campanyes de publicitat del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Enguany, el signen 27 ens locals i associacions empresarials ebrenques (incloent-hi el Patronat de Turisme de la Diputació), 8 més que l’any passat.
El conveni, que enguany arriba a la 15à edició a les Terres de l’Ebre, permetrà que tots els participants tinguin presència en 10 fires nacionals, estatals i internacionals, generals de turisme o especialitzades en algun àmbit (turisme actiu, enoturisme o observació d’ocells) i en una campanya de comunicació conjunta, sota el paraigua de la Diputació de Tarragona. D’aquesta manera, es facilita que diferents entitats turístiques públiques i privades puguin participar en aquestes accions independentment de la seva dimensió i a preus competitius.
L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, apunta que “la signatura ens dona l’oportunitat de sumar esforços i recursos que es destinen a la promoció del nostre municipi i de les Terres de l’Ebre en els àmbits estatal i internacional, així com de treballar en campanyes de promoció i difusió del nostre destí més ambicioses”.
En aquest sentit, la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, assenyala que el Córner “és una molt bona opció per als signants, i alhora una oportunitat, ja que els permet arribar millor i més lluny amb l’ajut del Patronat de Turisme de la Diputació i de les marques turístiques que gestionem: Terres de l’Ebre i Costa Daurada”. De la seva part, la presidenta del Patronat, Meritxell Roigé, ha destacat que l’acord “és una eina al servei de la millora de la governança turística de la destinació i reforça l’estratègia al servei de les 4D; la desestacionalització, la descentralització, l’augment de la despesa i la diversificació de productes”.
La presentació del conveni ha aplegat els signants en un acte a l’Antic Escorxador (Oficina de Turisme i Museu de Tortosa), aquest dijous dia 16 al migdia, amb la participació de Noemí Llauradó i de Meritxell Roigé i amb l’assistència de la vicepresidenta del Patronat a les Terres de l’Ebre, Teresa Mariné; del vicepresident Enric Adell, i del diputat Miquel Subirats.
La inversió global i conjunta que recull el Conveni Córner 2023 serà de 147.959 €. D’aquest import, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l’Ebre assumirà un total de 114.259 €, xifra que representa el 77% del total de la inversió conjunta.
Les fires en què es participarà
B-Travel (Barcelona), Sea Otter (Girona), Delta Birding Festival (Delta de l’Ebre), Navartur (Pamplona), Fitur (Madrid), FINE (Valladolid), Naturcyl (Castella i Lleó), Global Bird Fair (Oakham-Regne Unit), Fiets en Wandelbeurs (Utrecht-Països Baixos), Cycle Show (Londres).
Els participants
- Ens locals: Alcanar, l’Aldea, l’Ametlla de Mar, l’Ampolla, Amposta, Ascó, Benifallet, Camarles, Deltebre, Sant Jaume d’Enveja, la Ràpita, la Sénia, Tortosa, Jesús, Consell Comarcal del Baix Ebre, Consell Comarcal de la Terra Alta i Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre.
- Associacions empresarials: Associació de Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre; Associació d’Apartaments Turístics Costa Daurada i Terres de l’Ebre; Associació d’Empresaris d’Hosteleria de la província de Tarragona; Associació Hotelera de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre; Associació d’Hotels de la província de Tarragona; Cambra Oficial de Comerç Indústria Serveis i Navegació de Tortosa; Federació Intercomarcal de Restauració, Hostaleria, Restauració i Turisme a les Terres de l’Ebre; Cambra de Comerç Indústria Serveis i Navegació de Reus; Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona, i el propi Patronat de Turisme de la Diputació.