LA RÀPITA.- La regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de la Ràpita ha presentat la campanya #AixòÉsMasclisme per conscienciar contra la normalització d’expressions i actituds masclistes que, sota l’etiqueta de “micromasclismes”, poden quedar invisibilitzades. La regidora de Polítiques Socials i Igualtat, Oona Tomàs Quixal, ha definit la campanya com a “molt visual”, ja que consistirà en diferents càpsules audiovisuals, material gràfic imprès i diversos murals on es reproduiran frases i situacions discriminatòries.
Algunes frases, que han estat seleccionades a partir de la participació de la ciutadania a través de les xarxes socials, són ben presents en el nostre dia a dia. Per exemple, “això és faena d’homes”, “i vas tota sola? no tens temor?” o “això les xiquetes no ho fan”. A banda de les accions de comunicació, la regidora d’Igualtat ha avançat que al llarg de la tardor la campanya es complementarà amb xerrades i tallers.
Per la seva banda, la tècnica d’Igualtat de l’Ajuntament de la Ràpita, Marta Talarn Castellà, ha explicat que la campanya posa èmfasi en denunciar els anomenats micromasclismes perquè “pel fet que es diguin ‘micro’ no implica que siguin petits sinó poc visibles, queden diluïts en el nostre dia a dia”. “La idea de la campanya és canviar la nostra idea de pensar i anar cap a una societat més igualitària”, ha afegit Talarn.
Les cinc càpsules audiovisuals es publicaran a les xarxes socials de l’Ajuntament de la Ràpita. El disseny de la campanya ha anat a càrrec de la dissenyadora rapitenca Sandra Clua, que actualment resideix a Londres des d’on ha treballat per marques com Google, Jaguar o Adidas. La tipografia i l’animació de la campanya dissenyada per Clua pretén imitar la forma de parlar dels rapitencs i rapitenques per tal de fer més real i quotidià el missatge.
Finalment, l’artista rapitenca Anna Gasparín Balada, plasmarà els dissenys en tres murals de grans dimensions. Les localitzacions dels murals no es donarà a conèixer fins més endavant, un cop l’artista hagi acabat el treball.