L’Ajuntament de la Ràpita impulsa una campanya per ensenyar la ciutadania com extreure l’IdCAT Certificat, l’identificador digital que s’instal·la al navegador garantint una identitat a Internet que permet accedir i signar els diferents tràmits i gestions que ofereixen les administracions públiques.
La regidora d’Administració Digital, Sílvia Zaragoza, exposa que “ens trobem en un punt en què cal dotar els rapitencs i rapitenques de recursos suficients per adaptar-se als nous canvis tecnològics i avui en dia, és vital que tothom disposi de certificat digital”. Zaragoza destaca que “des del consistori busquem constantment alternatives per posar-nos a disposició de les entitats i de la ciutadania per ajudar-los en la transformació digital que vivim constantment”.
La Regidoria d’Administració Digital organitza una sessió formativa per a les entitats i associacions del municipi sobre com extreure l’identificador digital, davant la necessitat detectada aquest darrer any per la seva part a l’hora de sol·licitar les subvencions anuals i presentar instàncies, entre altres. La formació tindrà lloc el dimarts 22 de març, a les 17 hores, a la sala de plens de l’Ajuntament de la Ràpita. Totes les associacions i entitats que estiguin interessades a aprendre el funcionament de l’idCAT Certificat poden assistir al taller.
A banda, per ensenyar a la ciutadania com extreure i utilitzar el certificat digital, es publicaran diversos vídeos a les diferents xarxes socials de l’Ajuntament, elaborats pel Consorci d’Administració Oberta de Catalunya i cedits a l’Ajuntament de la Ràpita aquest mes. Els vídeos tractaran com sol·licitar l’idCAT Certificat, com descarregar-lo i instal·lar-lo, i com obtenir l’idCAT Mòbil amb DNI i Targeta Sanitària. El certificat el poden demanar les persones majors d’edat amb DNI, NIE o passaport vigent, accedint a la pàgina web idCat.cat.