L’alumnat de 3r d’ESO de l’INS Els Alfacs de la Ràpita ha presentat, aquest matí, un conjunt de propostes del projecte #Stopcovid per abordar les necessitats que els ha ocasionat la pandèmia, en un acte a l’Auditori Sixto Mir. El projecte #StopCovid ha estat impulsat per la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de la Ràpita, els Serveis territorials de Salut, Educació i Joventut a les Terres de l’Ebre i l’Institut Els Alfacs de la Ràpita; amb la finalitat d’escoltar les propostes dels joves i adolescents per millorar la prevenció de la transmissió del virus i la seva situació emocional, tant en l’àmbit escolar com municipal.
En l’acte, una trentena d’alumnes han exposat, davant l’equip directiu del centre i els òrgans impulsors del projecte, vuit propostes perquè s’entenguin els motius de les seves conductes i per tant, aquestes s’executin per millorar les seves actituds amb relació a la transmissió del virus.
La regidora d’Educació, Èrika Ferraté, ha explicat que “ens fa falta tenir un coneixement més profund de quines són les causes que moltes vegades poden provocar determinades actituds del jovent i amb aquest projecte, de treball conjunt amb ells, aconseguirem revertir la situació, és a dir, escoltarem les seves propostes i les valorarem perquè totes aquelles que es puguin aplicar, es duguin a terme”.
Per la seva banda, la coordinadora dels Serveis educatius als Serveis territorials de les TTEE, Pilar Caballé, ha agraït a l’alumnat la seva implicació a l’hora de seguir les normes bàsiques perquè “amb totes les mesures aplicades, i amb l’actitud de l’alumnat, hem fet de les escoles un lloc segur”.
Aquest projecte es va engegar, davant les problemàtiques i necessitats detectades en el jovent: estigmatització de les seves conductes com a transmissors del virus i col·lectius irresponsables, manca de missatges institucionals adreçats a ells i elles, manca de protagonisme i participació, manca d’atenció als problemes psicològics i emocionals, etc. El director del centre Paco Brunet, ha explicat que “el projecte surt d’aquestes mancances, perquè en molt de temps no se’ls ha preguntat que pensen o com se senten” i destaca que “l’acollida dels alumnes ha sigut molt bona” i que “en l’elaboració dels projectes cada alumne ha parlat des de les seves inquietuds”.
El projecte es va impulsar al mes d’abril amb enquestes i entrevistes a l’alumnat. Posteriorment, es van dur a terme intervencions a les aules, a l’assignatura de cultura i valors, per donar lloc a la fase propostes. La fase de propostes va donar lloc a treballar-les, exposar-les als òrgans impulsors del projecte i que aquests puguin valorar la seva execució.