Segell Infoparticipa
L’Ajuntament de la Ràpita ha obtingut el Segell Infoparticipa 2019 que atorga el grup de recerca en Comunicació Sonora, Estratègica i Transparència de l’Universitat Autònoma de Barcelona en reconeixement a la transparència d’aquest portal web.
Consulta el mapa infoparticipa
La metodologia Infoparticipa es basa en avaluar l’índex de compliment de transparència dels webs corporatius a partir d’aplicar una sèrie d’indicadors adaptats a la llei i al Decàleg de Bones Pràctiques de la Comunicació Local Pública. A cada avaluació es puja el nivell d’exigència de caire qualitatiu.
Els indicadors, elaborats en forma de preguntes, responen a cinc qüestions bàsiques:
- Qui són els representants polítics
- Com gestionen els recursos col•lectius
- Com gestionen els recursos econòmics
- Quina informació proporcionen sobre el municipi i la gestió dels recursos col•lectius
- Quines eines ofereixen per a la participació ciutadana.
Els resultats es mostren en obert i es contrasten amb totes les administracions que es posen en contacte amb l’equip Infoparticipa.
La puntuació final i el guardó en forma de Segell Infoparticipa només responen a les preguntes formulades i validades però no abasten altres aspectes comunicatius, de relacions amb la ciutadania, les organitzacions de la societat civil o els mitjans de comunicació que poden estar vinculats però que no s’han avaluat de manera específica.
Avaluació 2019
%
Puntuació Infoparticipa
Qui són les i els representants polítics?
1.✅ Es dona informació bàsica sobre l’alcalde o l’alcaldessa: nom i cognoms, foto i partit polític?
2.✅ Es dona informació bàsica sobre l’alcalde o l’alcaldessa: biografia i/o currículum?
3.✅ Es dona informació bàsica sobre les persones representants que formen part del govern: nom i cognoms, foto i partit polític?
4.✅ Es dona informació bàsica sobre les persones representants que formen part del govern: biografia i / o currículum?
5.✅ Es dona informació bàsica sobre les persones representants que no formen part del govern: nom i cognoms, foto i partit polític? (no es comptabilitzarà en els casos en què no hi hagi oposició)
6.✅ Es dona informació bàsica sobre les persones representants que no formen part del govern: biografia i/o currículum? (no es comptabilitzarà en els casos en què no hi hagi oposició)
7.✅ Es publiquen les retribucions (mensuals i/o anuals) dels càrrecs electes (govern i oposició)? (en cas que no es percebi cap remuneració, s’explicitarà amb claredat)
8.✅ Es publiquen les declaracions d’activitats i béns dels càrrecs electes (govern i oposició)?
9.✅ Es publica l’agenda institucional de l’alcalde o alcaldessa?
10.✅ Es publiquen al web dades de contacte dels i les membres del govern (correu electrònic i/o twitter i/o facebook i/o pàgina web i/o telèfon…)?
11.✅ Es publiquen al web dades de contacte dels i les membres de l’oposició (correu electrònic i/o twitter i/o facebook i/o pàgina web i/o telèfon…)? (No es comptabilitzarà en els casos en què no hi hagi oposició)
Com es gestionen els recursos col·lectius?
12. ✅ Es dona informació sobre la composició dels òrgans de govern: ple, junta de govern i/o comissions informatives
11. ✅ Es dona informació sobre les competències i el calendari de treball d’aquests òrgans de govern
12. ✅ Es publica l’organigrama polític complet del mandat vigent amb els noms i cognoms i les seves responsabilitats?
13. ✅ Es publiquen les convocatòries dels plens municipals prèvies a la celebració amb l’ordre del dia corresponent?
14. ✅ Es publiquen les actes del Ple Municipal?
15. ✅ Es publiquen els acords complerts de la Junta de Govern i/o les actes íntegres quan la Junta de Govern actuï en delegació del ple? (no es comptabilitzarà en els municipis de menys de 5.000 habitants, que no hagin constituït la Junta de Govern
16. ✅ Es publica el Pla de Govern
17. ✅ Es publica la normativa municipal?
18. ✅ Es publica la normativa urbanística?
Com es gestionen els recursos econòmics: pressupostos, salaris, contractacions, subvencions...?
21. ✅ Es publica el Pressupost de l’Ajuntament de l’any en curs i dels organismes autònoms i ens dependents, en el cas d’existir
22. ✅ Es publica informació sobre l’execució trimestral del pressupost de l’any en curs?
23. ✅ Es publiquen les modificacions pressupostàries realitzades? (en el cas que no se’n facin, dins el període de vigència del pressupost, s’explicitarà amb claredat)
24. ✅ Es publica informació sobre el compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera i/o nivell d’endeutament?
25. ✅ Es publica la liquidació dels pressupostos d’exercicis anteriors i/o el compte general?
26. ✅ Es publica la relació de llocs de treball de la Corporació i les retribucions del personal laboral i funcionari, segons les categories?
27. ✅ Es publica el llistat i les retribucions del personal directiu, càrrecs de confiança i/o assessors dels grups polítics si és el cas, les seves funcions i el seu currículum? (en els casos en què no n’hi hagi, s’explicitarà amb claredat)
28. ✅ Es publica l’oferta de treball de la Corporació, el desenvolupament dels concursos públics i els resultats? (en els casos en què no es faci cap convocatòria, s’explicitarà amb claredat)
29. ❎ Es publica l’inventari general del patrimoni de la Corporació?
30. ✅ Es publiquen tots els contractes formalitzats, majors i menors amb tota la informació associada?
31. ✅ Es publica el període mitjà de pagament als proveïdors?
32. ✅ Es publiquen les subvencions atorgades, les respectives convocatòries i resolucions? (en els casos en què no es convoquin s’explicitarà amb claredat)
33. ✅ Es publiquen els convenis signats, especificant les parts, el seu objecte i les obligacions econòmiques que se’n derivin, si és el cas? (en els casos en què no se n’hagi firmat cap, s’explicitarà amb claredat)
34. ✅ Es publica el cost i les característiques de les campanyes de publicitat institucional als mitjans de comunicació, dels anuncis així com els convenis i/o acords subscrits? (en els casos en què no se’n realitzin, s’explicitarà amb claredat)
Quina informació proporcionen sobre el municipi i la gestió de recursos col·lectius?
35. ✅ Es publiquen notícies sobre les actuacions del día a dia dels i les membres del govern relacionades amb la gestió?
36. ✅ Es publiquen notícies sobre les actuacions dels i les membres de l’oposició i/o dels grups polítics relacionades amb el control de la gestió del govern? (no es comptabilitzarà en els casos en què no hi hagi oposició)
37. ✅ Es publica informació periodística sobre el desenvolupament del ple?
38. ✅ Es dona informació sobre la història del municipi?
39. ✅ Es dona informació sobre la situació del municipi: dades sobre el terme municipal, la població empadronada i la diversitat social, activitats econòmiques, culturals?
40. ✅ S’ofereix al web una agenda d’activitats municipals i ciutadanes?
41. ✅ Es publica el contacte amb la persona responsable de Premsa, Informació i/o Comunicació de la Corporació?
Quines eines s’ofereixen per a la participació ciutadana?
42. ✅ Es dona informació específica sobre el Reglament de Participació Ciutadana o altres normes al respecte?
43. ✅ S’ofereix al web el directori d’entitats i associacions del municipi i/o el registre dels grups d’interès, si és el cas?
44. ❎ S’ofereixen al web instruments de consultes i/o de participació sobre temes actuals d’interès local?
45. ✅ S’ofereixen al web els resultats de les consultes i/o de participació sobre temes actuals d’interès local?
46. ❎ S’ofereix al web les Cartes de Serveis i els compromisos davant la ciutadania?
47. ✅ Es proporcionen al web instruments per valorar els serveis i per presentar queixes o suggeriments sobre el seu funcionament?
48. ❎ Es proporcionen al web els resultats de la gestió de la valoració dels serveis, de les queixes o suggeriments presentades?.