0 Items
Selecciona la pàgina

Ajuts i subvencions a les empreses i autònoms afectats per la crisi de la Covid-19

En aquesta pàgina trobareu un recull de les principals línies d’ajuts, subvencions i prestacions extraordinàries que les administracions han posa a disposició d’empreses i autònoms per fer front a la crisi econòmica derivada de l’emergència sanitària de la Covid-19. 

ℹ️ Si vols una atenció personalitzada, entra a l’Oficina d’Atenció Empresarial (OAE)

Subvenció dels programes per la reactivació del comerç i per la dinamització de la camapanya estiuenca

Aquests ajuts tenen per objectiu impulsar l’activitat econòmica en el context de la crisi provocada per la pandèmia de la Covid-19, atorgant liquiditat a les empreses per a contribuir a facilitar el compliment de les seves obligacions empresarials i el manteniment de la seva activitat.

 

Només es podrà tramitar en línia. Per fer-ho, haureu d’enviar una instància genèrica a través de la plataforma E-TRAM i adjuntar-hi els documents sol·licitats. 

Tramita en línia amb E-TRAM

 

Ajuts a treballadores i treballadors autònoms (Departament de Treball)

El dia 3 d’abril va sortir publicada al DOGC, la convocatòria dels ajuts als autònoms que s’han vist afectats per la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del Covid-19. Els requisits bàsics per sol·licitar l’ajut són:

  • Ser una persona física treballadora autònoma i estar donada d’alta al règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social (RETA) i tenir domicili fiscal a Catalunya.
  • Acreditar pèrdues econòmiques durant el mes de març de 2020 en comparació amb el mateix mes de març de 2019 i en el cas de les persones treballadores autònomes amb una antiguitat al RETA inferior a un any, la comparació es farà amb la mitjana de la facturació mensual des de l’alta al RETA.

L’ajut és incompatible amb qualsevol altre ajut destinat a la mateixa finalitatEl termini de presentació de sol·licituds estarà obert des del dia 6 d’abril fins el 5 de maig.

Us recomanem que abans d’emplenar el formulari reviseu les preguntes freqüents on podreu trobar la resposta a la majoria dels dubtes que es puguin plantejar.

Totes les novetats rellevants es publiquen des de les novetats de Canal Empresa i el perfil de twitter de @FUEmpresacat.

Accés al tràmit

 

Prestació extraordinària per cessament d’activitat per a autònoms/es (Institut Nacional de la Seguretat Social)

Els treballadors per compte propi o autònoms, amb les activitats suspeses pel Decret d’alarma o quan la seva facturació en el mes anterior al que sol·liciti la prestació es vegi reduïda, almenys, en un 75 per cent en relació amb la mitjana de facturació del semestre anterior, tindran dret a la prestació extraordinària per cessament d’activitat sempre que es compleixin els requisits següents:

  1. Estar afiliats i en situació d’alta, en la data de la declaració de l’estat d’alarma, en el Règim Especial de la Seguretat Social dels Treballadors por Compte Pròpia o Autònoms o en el Règim Especial de la Seguretat Social dels Treballadors del Mar.
  2. En el supòsit de que la seva activitat no es vegi directament suspesa pel decret d’alarma, acreditar la reducció de la seva facturació en, almenys, un 75 por cent, en relació amb l’efectuada en el semestre anterior.
  3. Estar al corrent de les quotes a la Seguretat Social. Si a la data de la suspensió o la reducció no fos així, se li donarà un termini de 30 dies naturals per regularitzar aquesta situació i poder accedir a aquesta protecció.
Accés al tràmit

 

Ajuts a la digitalització de les petites i mitjanes empreses (PIMES) – Programa Acelera

Una de les qüestions principals que aquesta crisi està posant de manifest és la necessitat d’assegurar que les empreses estiguin preparades per actuar en un entorn digital. Per això, és essencial fer un esforç decidit per la preparació i dotació de les pimes a el desenvolupament digital. Especialment rellevant en aquest context és la dotació de solucions de teletreball i la compra i leasing d’equipament i serveis per a la digitalització. Però també és clau donar suport als autònoms, particularment afectats per la situació actual, creant uns ajuts o prestacions per cobrir la finalització de l’activitat provocada per una situació en tot cas involuntària.

Programa Acelera per a la digitalització de Pimes

L’Institut de Crèdit Oficial (ICO) ha posat a disposició, a través de la seva línia de finançament d’empreses i emprenedors, el programa Acelera PYME, amb l’objectiu de mobilitzar 200 milions d’euros per finançar projectes de digitalització, i fomentar les solucions de teletreball.

Els autònoms i les PIMES interessats podran sol·licitar micropréstecs per les seves activitats i inversions.

Accés al tràmit

 

Ajuts a les despeses per cancelacions d’activitats i esdeveniments del comerç internacional

L’Institut de Comerç Exterior (ICEX) realitza la devolució a les empreses que hagin incorregut en despeses no recuperables en aquesta o futures edicions, de les quotes pagades per a la participació en les fires, o altres activitats de promoció de comerç internacional, que hagin estat convocades per l’entitat, quan aquestes siguin cancel·lades, greument afectades o ajornades per l’organitzador com a conseqüència de l’COVID19.

En el supòsit d’ajornament l’empresa haurà de justificar la seva impossibilitat d’acudir a la nova edició.

També es concedirà i es pagarà ajudes a les empreses que anessin a participar en els esdeveniments internacionals organitzats a través de les entitats col·laboradores d’ICEX i en les mateixes entitats col·laboradores, en funció de les despeses incorregudes no recuperables en aquesta o futures edicions.

Accés al tràmit

 

Ajuts parcialment reembolsables per projectes I+D

Davant la declaració de l’estat d’alarma sanitària provocada pel COVID-19, així com les mesures adoptades en el Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social de l’COVID- 19, el Consell d’Administració de CDTI, per donar suport al manteniment d’activitats d’alt valor afegit i la creació de capacitats per a la reactivació de l’economia, així com donar suport a actuacions davant de l’COVID-19, ha aprovat aquesta mesura.

Ajuts parcialment reembolsables per projectes I+D per a PIMES i empreses de mitjana capitalització.

Condicions i més informació

 

Ajuts per a PIMES del comerç, artesania i moda i la seva reactivació (Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya)

Les persones beneficiàries d’aquests ajuts seran les pimes individuals, del sector del comerç, serveis, artesania i moda donades d’alta en el cens de l’impost d’activitats econòmiques, especialment les empreses obligades a tancament per Decret del 14 de març 2020. És també beneficiari el teixit associatiu dels sectors esmentat i les administracions locals i els organismes públics que hi estiguin adscrits o vinculats i que actuïn per a la reactivació dels sectors del comerç, serveis, artesania i moda de Catalunya.

Les línies d’ajut que es posen a disposició són les següents:

  1. Dues Línies d’Ajuts a teixit associatiu: a entitats del sector del comerç, artesania i moda, sense ànim de lucre, que tinguin representativitat territorial o sectorials, associacions de mercats, cooperatives o centrals de compra.
    Ajuts fins el 80% a les despeses de suport a les empreses associades en àmbits de gestió i comercialització, així com en l’estructura de les entitats per a desenvolupar la seva funció.
  2. Quatre Línies d’ajuts a pimes de comerç artesania i moda:
    Aquests ajuts poden ser
    1. Ajuts fins el 100% del cost d’actuacions de gestió i comercialització per a reprendre l’activitat
    2. Ajuts fins el 60% de les despeses d’inversió en el punt de venda per al rellançament de l’activitat. (Inversió mínima subvencionable 2.000,00 euros).
  3. Una Línia de suport als municipis en l’àmbit del Comerç i de l’Artesania: per ajuntaments i els organismes públics que hi estiguin adscrits o vinculats, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats i consells comarcals. Fins al 50% del cost d’actuacions de caire publicoprivat per estimular el comerç, l’activitat econòmica i l’ocupació de les zones comercials.
Més informació

 

Ajustament temporal de l’activitat (ERTO)

Els Expedients Temporals de Regulació d’Ocupació (ERTOS) causats per la crisi del Coronavirus es poden sol·licitar en qualsevol moment. També es pot demanar amb efectes retroactius.

L’expedient de regulació d’ocupació temporal per força major Covid19 justifica els tancaments emparats per normes legals, ja sigui el Reial decret de mesures extraordinàries del Govern, així com els tancaments que han determinat altres administracions (Generalitat, Ajuntaments, etc.), i també els que han de tancar per falta de subministraments o perquè l’autoritat sanitària n’ha determinat l’aïllament.

Es pot fer tant suspensió com reducció. Inclou la modalitat de mesures de suspensió de contractes, i la de reducció de jornada (en la qual també s’ha d’especificar el període de suspensió, a més del % de reducció diari, setmanal, mensual o anual).

Aquest tràmit només es pot fer per internet. Si no disposeu de certificat digital ni manera d’aconseguir-ho en aquests moments, s’ha incorporat la figura de l’intermediari per a que ho pugui fer un gestor/advocat. S’admet tot tipus de certificat, tant si ho presenta l’empresa com a sol·licitant, com si ho presenta l’intermediari.

Accés al tràmit

 

Facilitats per a la contractació al sector agrari

El Reial decret llei 13/2020, de 7 d’abril, pel qual s’adopten determinades mesures urgents en matèria d’ocupació agrària, té per objecte afavorir la contractació temporal de les persones treballadores en el sector agrari mitjançant l’establiment de mesures extraordinàries de flexibilització de l’ocupació, de caràcter social i laboral, necessàries per a assegurar el manteniment de l’activitat agrària, durant la vigència de l’estat d’alarma.

Aquestes mesures afectaran els contractes laborals de caràcter temporal per a desenvolupar activitats en règim d’alienitat i dependència en explotacions agràries, amb independència de la categoria professional o l’ocupació concreta de la persona emprada, la signatura i finalització estiguin compreses en el període de l’estat de alarma.

 

Accés al tràmit

 

Mesures fiscals de l’Ajuntament de la Ràpita

L’Ajuntament de la Ràpita ha aprovat un paquet d’ajuts i mesures fiscals dirigides a minimitzar l’impacte econòmic de les mesures excepcionals de contenció del contagi del coronavirus. Aquestes mesures afecten exclusivament a aquells impostos, taxes i tarifes que son de competència municipal.

  • Ajornament i ampliació dels terminis de pagament de tributs municipals: IBI (contribució), escombraries, guals, vehicles…
  • Reduccions i descomptes en taxes i preus públics: Ocupació de via pública, parades del mercat ambulant, piscina municipal…

 

Moratòria en tributs de la Generalitat de Catalunya

En atenció a les dificultats que la situació excepcional generada pel COVID-19 pot comportar per als obligats tributaris amb vista a complir certes obligacions tributàries i tràmits en procediments de caràcter tributari, s’han flexibilitzat els terminis amb què compta el contribuent i a la vegada s’han establert moratòries en el pagament i la possibilitat de demanar ajornaments.

Quadre resum

Més informació a la seu electrònica de l’Agència Tributària de Catalunya:

 

Bonificacions de quotes a la Seguretat Social (sectors de turisme, comerç i hosteleria)

Els contractes fixos discontinus que es realitzin entre els mesos de febrer i juny en els sectors de turisme, comerç i hostaleria vinculats a l’activitat turística podran aplicar una bonificació del 50% de les quotes empresarials a la Seguretat Social per contingències comunes, així com pels conceptes de recaptació conjunta de desocupació, FOGASA i Formació Professional d’aquests treballadors.

Accés al tràmit

 

Moratòria impost estades establiments turístics

El termini de presentació i ingrés de les autoliquidacions de l’impost sobre les estades en establiments turístics corresponent al període comprès entre l’1 d’octubre del 2019 i el 31 de març del 2020, establert entre l’1.04.2020 i el 20.04.2020, de manera excepcional serà entre els dies 1 i 20 d’octubre del 2020, d’acord amb el que preveu l’article 4, “Previsions en matèria fiscal”, del Decret llei 6/2020, de 12 de març, de mesures urgents en matèria assistencial, pressupostària, financera, fiscal i de contractació pública, per tal de pal·liar els efectes de la pandèmia generada pel coronavirus SARS-CoV-2 (DOGC núm. 8084A, de 13.3.2020).

 

Mesures Agència Tributària

Ajornaments del pagament d’impostos durant un període de sis mesos, prèvia sol·licitud, amb bonificació en els tipus d’interès.

Tots els contribuents poden sol·licitar ajornaments i fraccionaments dels seus deutes tributaris, els quals es concedeixen sense necessitat d’aportar garanties i mitjançant un procediment automatitzat de resolució quan els seus deutes són iguals o inferiors a 30.000 euros. Aquesta mesura beneficia sobretot a les petites i mitjanes empreses i als autònoms.

A aquesta mesura ordinària s’afegeix una altra extraordinària amb la finalitat d’evitar possibles tensions en tresoreria que puguin experimentar aquests col·lectius. Es proposa una flexibilització en matèria d’ajornaments, concedint durant sis mesos aquesta facilitat de pagament d’impostos a pimes i autònoms, prèvia sol·licitud, amb bonificació en els tipus d’interès en uns termes equivalents a una carència de tres mesos.

Reducció en el pagament fraccionat de l’IRPF i de l’IVA, i s’ha activat una opció extraordinària per a la modalitat de pagaments fraccionats per a l’impost de societats.

Enllaç de text

 

Moratòria de les quotes de la Seguretat Social per a empreses i autònoms

El Consell de Ministres ha aprovat, a proposta del ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, noves mesures extraordinàries per a millorar la situació d’empreses i treballadors per la crisi causada pel COVID-19.

Més informació

En primer lloc, els autònoms i empreses podran sol·licitar l’ajornament de les quotes que s’han de pagar el mes d’abril a un interès reduït del 0,5%, interès set vegades inferior al que normalment s’estableix. Per a accedir a aquests ajornaments, ha de tractar-se d’empreses o autònoms afectats  per la situació provocada pel COVID-19.

Per això les empreses i treballadors que es beneficiïn d’aquesta mena d’ajornaments no poden tenir un altre ajornament en vigor anterior. S’ha de sol·licitar abans del transcurs dels deu primers dies naturals del mes d’abril, per a evitar la facturació de la quota. A més, per a facilitar la seva tramitació, l’empresa o l’autònom que actuï a través d’un professional o d’un tercer (graduats, gestors, advocats i altres autoritzats del Sistema XARXA), podrà tramitar-lo a través del mateix sense necessitat de cap mena d’apoderament específic per a això.

D’altra banda s’ha donat llum verda a una moratòria a empreses i autònoms de fins a sis mesos per al pagament de les obligacions amb la Seguretat Social. D’aquesta forma, podran demorar el seu pagament sense interessos ni recàrrecs de les cotitzacions que hagin d’efectuar-se en els mesos de maig, juny i juliol.

Aquestes quotes s’hauran d’abonar sis mesos després. Els requisits per a poder sol·licitar aquesta moratòria s’establiran a través d’una Ordre Ministerial i es posaran en marxa maneres àgils de comunicació de sol·licituds i resposta de l’Administració. La moratòria no serà aplicable per a les empreses que hagin estat exonerades de pagar cotitzacions socials pels seus treballadors afectats per ERTOS per força major a causa del COVID-19.

A més les empreses i autònoms que poguessin no tenir dret a la moratòria també podran sol·licitar l’ajornament abans esmentat al 0,5% durant els períodes de pagament de maig i juny. L’objectiu d’aquestes mesures és donar liquiditat a empreses i treballadors autònoms davant les dificultats causades per la crisi del COVID-19 i afavorir l’enlairament de l’activitat una vegada deixi d’estar en vigor l’estat d’alarma.

D’altra banda, per als treballadors per compte propi que veiessin la seva activitat suspesa amb motiu de l’entrada en vigor del decret d’alarma i se’ls reconegués el dret al cessament d’activitat des del mes de març, s’han eliminat els recàrrecs que poguessin correspondre pel retard en el pagament de les quotes generades fins al dia d’aquest reconeixement. Per a cobrir la resta dels dies de març, aquests treballadors poden demanar la prestació extraordinària per cessament d’activitat aprovada fa dues setmanes, que inclou, a més del pagament d’una prestació mínima de 661 euros al mes, l’exempció en el pagament de les cotitzacions socials.

Avals ICO per a les empreses i autònoms

Aquesta línia d’avals, gestionada per l’Institut de Crèdit Oficial (ICO) en col·laboració amb les entitats financeres, té per objectiu garantir els nous préstecs i les renovacions concedides per entitats financeres a empreses i autònoms per a atendre a les necessitats financeres derivades, entre d’altres, de pagaments de salaris, factures, circulant i altres necessitats de liquiditat, incloent també les derivades de venciments d’obligacions financeres o tributàries.

La línia d’avals té una dotació de fins a 100.000 milions d’euros. El primer tram, ja activat, tindrà un import de 20.000 milions d’euros, el 50% dels quals es reservarà per a garantir préstecs d’autònoms i pimes.

Podran sol·licitar aquests avals les empreses i autònoms afectats pels efectes econòmics de la COVID-19, sempre que els sol·licitants no estiguessin en situació de morositat a 31 de desembre de 2019 i en procediment concursal a 17 de març de 2020. Els avals tindran caràcter retroactiu i podran sol·licitar-se per a les operacions formalitzades amb posterioritat a l’entrada en vigor de el Reial decret llei 8/2020, que es va produir el passat dia 18 de març.

L’aval garantirà el 80% dels nous préstecs i renovacions d’operacions sol·licitades per autònoms i pimes.

Per a la resta d’empreses, l’aval cobrirà el 70% del préstec nou concedit i el 60 de les renovacions.

S’ha ampliat també la cobertura d’aquesta línia d’avals per a cobrir pagarés del Mercat Alternatiu de Renda fixa.

També, el Reial Decret 15/2020 de 21 d’abril estableix el no inici del període executiu de determinats deutes tributaris en cas de concessió de finançament d’aquesta línia ICO, si es compleixen certs criteris establerts per l’Agència Tributària.

Més informació

 

 

Línia de crèdit ICO per millorar la liquiditat de les empreses turístiques

L’Institut de Crèdit Oficial (ICO) ha posat a disposició, a través de la seva línia de finançament d’empreses i emprenedors, el programa Acelera PYME, amb l’objectiu de mobilitzar 200 milions d’euros per finançar projectes de digitalització, i fomentar les solucions de teletreball.

Més informació

 

 

Avals i Préstecs per cobrir la liquiditat de les Pimes catalanes: ICF i Avalis

L’ICF i Avalis de Catalunya ofereixen solucions amb la finalitat de cobrir les necessitats de liquiditat de les empreses catalanes a conseqüència de la situació derivada del COVID-19.

Les empreses s’hauran de comprometre a mantenir llocs de treball.

Aval del 100% per part d’Avalis de Catalunya:

Si estàs interessat pots contactar amb la teva entitat financera per començar a gestionar les condicions del préstec. Serà l’entitat financera la que es posi en contacte amb Avalis de Catalunya de cara a la gestió de l’aval.

Aquestes són les entitats a les que es pot sol·licitar el préstec amb l’aval del 100% d’Avalis de Catalunya:Caixabank, Banc Sabadell, Banco Santander, Bankia, Bankinter, BBVA, Cajamar, Caixa Enginyers, Caixa d’Arquitectes i l’ICF.

Condicions financeres:

  • Import: préstecs de les entitats financeres entre 50.000€ i fins a 1M€, amb l’aval d’Avalis pel 100% del principal
  • Termini: fins a 5 anys amb fins a 1 any de carència
  • Interès: per part de les entitats financeres, limitació del preu a EURIBOR a 12 mesos més un diferencial màxim del 2,35%
  • Comissions: Comissió d’Administració i Risc (CAiR) del 0,65%. Sense comissió d’obertura ni d’estudi.
Accés al tràmit

 

Préstecs de l’ICF per a empreses culturals

El Departament de Cultura, a través de l’ICEC i l’ICF ha impulsat una línia de finançament, de 10 milions d’euros, per a empreses culturals afectades pel COVID-19.

Els préstecs serviran per finançar necessitats de circulant d’entitats i empreses culturals amb projectes relacionats amb la producció, distribució, comercialització i difusió, exhibició o protecció de béns i/o serveis culturals, entre d’altres, que s’hagin vist afectades per aquesta situació de contingència.

L’ICF estudia la viabilitat del projecte des del punt de vista financer, formalitza i gestiona el préstec.

El Departament de Cultura, a través de l’ICEC, estudia la viabilitat tècnica del projecte i emet l’informe d’elegibilitat corresponent.

Condicions financeres:

  • Import: entre 20.000€ i 300.000€ per empresa o grup empresarial.
  • Termini: fins a 5 anys, amb fins a 1 any de carència inclòs.
  • Interès: EURIBOR a 12 mesos més un diferencial màxim del 3%.
  • Comissió: sense comissions.
  • Garanties: a determinar en funció del projecte.
Més informació

Rebaixa fiscal del cànon de l’aigua específic que paguen les empreses del sector turístic

El Govern de la Generalitat ha disposat una rebaixa fiscal en un tribut propi com és el cànon de l’aigua específic que paguen les empreses del sector turístic en funció del nombre de places ocupades.

Aquesta mesura consisteix en la no aplicació en les factures o liquidacions corresponents als mesos que van d’abril a desembre de l’any 2020 dels mínims de facturació específics de cànon de l’aigua (3m3 per plaça d’ocupació i mes), en funció de les places nominals dels establiments hotelers, càmpings o assimilables, que, com a tals mínims de facturació, que no de consum, es liquiden si el consum real és mes baix.

En el seu lloc, es determina l’aplicació d’un mínim de 6m3 per establiment, que és el previst amb caràcter general per la resta dels usuaris domèstics, industrials i assimilables.

En resum, els establiments hotelers i càmpings pagaran fins el 31 de desembre de 2020 el cànon de l’aigua per l’aigua que consumeixin, sempre que el consum sigui superior a sis metres cúbics al mes.

 

Ajornament del cànon de l’aigua

El Govern de la Generalitat, a proposta del Departament de Territori i Sostenibilitat, ha aprovat una sèrie de bonificacions en el cànon de l’aigua que suposaran un estalvi per a les famílies i les empreses en el seu rebut, davant la pandèmia de COVID19.

Durant el període comprès entre l’1 d’abril i el 31 de maig de 2020, s’aplica una reducció en el tipus de gravamen del cànon de l’aigua corresponent als contribuents següents:

Feu clic aquí per obtenir més informació

1. Als contribuents usuaris domèstics que gaudeixen de la tarifa social del cànon de l’aigua, d’acord amb el que preveu l’article 69.8 del Decret legislatiu 3/2003, de 4 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la legislació en matèria d’aigües de Catalunya, un tipus de gravamen de 0 euros, en tots els trams de consum.

2. Als contribuents usuaris domèstics que no gaudeixen de la tarifa social del cànon de l’aigua, se’ls aplica un tipus de gravamen resultant d’aplicar un coeficient 0,5 sobre els tipus previstos en els apartats 1 i 2 de l’article 69 del Decret legislatiu 3/2003.

3. Als contribuents que efectuen un ús industrial i assimilable d’aigua, se’ls aplica, sobre el tipus de gravamen general i específic previst en els articles 71 i 72 del Decret legislatiu 3/2003, un coeficient reductor de 0,5. La mateixa reducció s’aplica als valors dels paràmetres de contaminació emprats per a la determinació del tipus de gravamen del cànon de l’aigua mitjançant el sistema de mesurament directe de la càrrega contaminant propi del règim especial, previst en l’apartat 4 de l’article 72 bis de la mateixa norma, i als valors previstos en l’apartat 4 de l’article 74 per a la determinació objectiva de la quota corresponent a usos d’aigua per a la producció d’energia elèctrica.

4. Als contribuents que efectuen usos ramaders d’aigua, un coeficient reductor 0,5 sobre els valors previstos a l’annex 6 del Decret legislatiu 3/2003, per a la determinació objectiva de la quota que els resulti d’aplicació.

Amb caràcter general, la reducció del cànon de l’aigua s’aplica a la factura que inclogui la repercussió del cànon corresponent als consums d’aigua efectuats els mesos d’abril i maig de 2020, en la liquidació que emeti directament l’agència corresponent al mateix període de consum.

No obstant això, en els casos de contribuents als quals l’entitat subministradora factura mensualment o bimestralment el servei, la reducció s’aplica per un període de dos mesos en les factures emeses a partir de l’1 d’abril de 2020.

 

Bo social elèctric per a autònoms

El govern Espanyol, a través del Ministeri de Transició Ecològica, ha regulat la forma en què els treballadors autònoms que hagin cessat la seva activitat o l’hagin vist reduïda per l’actual crisi poden sol·licitar acollir-se a el bo social elèctric per tenir un descompte en la factura de la llum.

Així ho estableix l’Ordre Ministerial TED/320/2020, que va entrar en vigor el dissabte 4 d’abril. L’ordre també publica el model de sol·licitud que els autònoms afectats hauran d’utilitzar per demanar acollir-se al bo.

Accés al tràmit

 

Contractes sector agrari

El Reial decret llei 13/2020, de 7 d’abril, pel qual s’adopten determinades mesures urgents en matèria d’ocupació agrària, té per objecte afavorir la contractació temporal de les persones treballadores en el sector agrari mitjançant l’establiment de mesures extraordinàries de flexibilització de l’ocupació, de caràcter social i laboral, necessàries per a assegurar el manteniment de l’activitat agrària, durant la vigència de l’estat d’alarma.

Aquestes mesures afectaran els contractes laborals de caràcter temporal per a desenvolupar activitats en règim d’alienitat i dependència en explotacions agràries, amb independència de la categoria professional o l’ocupació concreta de la persona emprada, la signatura i finalització estiguin compreses en el període de l’estat de alarma.

Més informació

 

Moratòria en el pagament d’hipoteques del negoci per a empreses i autònoms

Moratòria en el pagament d’hipoteques per a persones treballadores autònomes, empresaris/es i professionals respecte als immobles afectats per la seva activitat econòmica.

El Govern d’Espanya ha establert amb el Reial decret llei 11/2020 la moratòria en el pagament del deute hipotecari que s’hagi contret per adquirir un immoble amb la finalitat de dur a terme una activitat econòmica. Això implica que ara els comerços, propietaris de petites i mitjanes empreses, així com els ocupadors emergents, tindran un major termini per saldar les seves quotes de deute amb una folgança financera que els brindarà un millor marge d’acció per finançar els seus projectes, el que genera retorns de capital amb rendibilitat i solvència per al sector bancari en benefici dels seus dividends, mantenint així relativament estable a el sistema financer espanyol.

 

Mesures en cas d’insolvència i concurs de creditors

Mentre es trobi vigent l’estat d’alarma, el deutor que es trobi en estat d’insolvència no té el deure de sol·licitar el concurs.

Tampoc aquell deutor que ja ho va comunicar al Jutjat competent per la declaració de concurs, l’inici de negociació amb els creditors per arribar a un acord de refinançament, o a un acord extrajudicial de pagaments, o per obtenir adhesions a una proposta anticipada de conveni, encara que hagi vençut el termini.

 

“Oficina a casa” Banc d’eines digitals per PIMES, autònoms i entitats

El Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública posa a disposició de la ciutadania, en especial dels autònoms i les pimes, tot un seguit de recursos tecnològics i eines de teletreball ofertes per diferents empreses del sector TIC per tal que es pugui mantenir l’activitat i productivitat empresarial durant la crisi de la covid-19.

Amb aquesta iniciativa, el Govern pretén minimitzar l’aturada empresarial arran del confinament i que les persones o entitats que necessitin mantenir la seva activitat ho puguin fer a través de mitjans digitals que permetin treballar a distància de manera segura.

Més informació